HUR svårt ska det vara....

Dagens hatobjekt är återigen något som ofta förekommer på facebook.
Det är när folk skriver ex, Fan vad jag älskar o sova.

För att bryta ner denna mening så att ni noll läsare förstår så kan jag börja med att:
-Fan vad jag älskar O sova.

Det är o:et som är problemet.

För att o, ex jag o katten... Står som förkortning för OCH, och det heter inte jag gillar och sova.

JAVISST, man pratar så,, man säger jag gillar åh sova.
MEEEEEN rent jävla grammatiskt korrekt heter det, Jag gillar ATT sova.

Så nej, jag tycker inte det är okej att skriva ''o'' i den sortens mening även om det är slangspråk.

puss o ( OCH ) bajs.

Kommentarer
Postat av: Fabianlone

A exceptional happy site!

2011-10-20 @ 14:19:56
URL: http://fabianlone.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0